10 zlatih pravil za pisanje besedil za spletne strani ✨
- Ema Lukan
- Mar 1
- 6 min read
Updated: Mar 4
Vsebina
8 sekund.
Toliko časa imaš, da nekoga prepričaš s svojim besedilom na spletni strani.
Ker medtem, ko oseba brska po tvoji spletni strani, se vzporedno dogajajo še druge stvari.
Mogoče ji vibrira telefon, piska mikrovalovka, mogoče ima hkrati odprt še Netflix, ali pa je ravno sredi pisanja emaila.
Zato je tvoja naloga jasna:
Prepričati obiskovalca, da je vredno, da na strani tudi ostane.
To dosežeš s premišljeno strukturo, predvsem pa z dobrimi besedili.
V nadaljevanju s tabo delim 10 pravil za pisanje besedil za splet, ki ti pomagajo nagovoriti obiskovalce in ujeti njihovo pozornost – in jo tudi obdržati.
1. Naštudiraj kategorijo in pravila igre
Preden napišeš prvo besedo, razumi svojo nišo in pravila kategorije, v kateri deluješ. Ali pišeš za e-trgovino, SaaS podjetje, blog ali osebno znamko? Vsako področje ima svoje zakonitosti in pravila igre, ki jih je dobro poznati in upoštevati pri pisanju besedil za splet.
Kako to izgleda v praksi?
Predstavljaj si, da pišeš članek o urah. 15 nazaj so bile vse ure analogne. Potem pa se je pojavila čisto nova kategorija – pametne ure. No, ko pišeš o urah, je to dobro vedeti. Dobro je vedeti tudi, kakšne so ključne razlike obeh kategorij, kje so podobnosti in predvsem o kateri kategoriji boš pisal/a ti.
2. Spoznaj svoje občinstvo
Čeprav v pisanju pogosto želimo zadovoljiti Googlove algoritme, v prvi vrsti pišemo za ljudi. Zato še preden se lotiš pisanja ugotovi, kdo so tvoji bralci: kaj jih zanima, s katerimi izzivi se srečujejo, kako razmišljajo? Uporabi njihov jezik, odgovori na njihova vprašanja in jih vodi proti rešitvi.
Kako to izgleda v praksi?
Različno. Lahko opraviš intervjuje z resničnimi uporabniki tvojega produkta/storitve. Lahko svojo idealno stranko povabiš na kavo ali kosilo. Lahko pobrskaš po internetu in se poglobiš v forume, mnenja na Googlu, Facebook skupine… Možnosti je ogromno, izkoristi jih!
3. Upoštevaj ton in glas komuniciranja
Tvoj ton mora biti skladen z blagovno znamko in občinstvom. Je tvoj brand zabaven ali resnoben? Nagovarjaš najstnike ali bančne uslužbence? Karakter branda je potrebno določiti še preden se lotiš pisanja besedil za spletno stran. Smiselno je tudi zapisati osnovne smernice za ton in glas komuniciranja, ki služijo kot izhodišče za pisca.

Kako to izgleda v praksi?
Predstavljaj si svojo blagovno znamko kot osebo. Kakšna oseba je? Je prijetna, topla, čustvena? Ali je resna in ostra? Kako želiš, da jo dojema ciljna publika? Ne pozabi tudi, da se ton komuniciranja spreminja glede na kanal, za katerega pišeš. Če pišeš besedilo za spletno stran je ton drugačen, kot v emailu, ki kupcu sporoča, da transakcija ni uspela.
P.S. Ton in glas komuniciranja najlažje definiraš s kombinacijo različnih pristopov. Ko do mene pride naročnik, ki potrebuje pomoč pri definiranju glasu in tona, se tega lotimo preko različnih pristopov: Vprašalnik, delavnica, raziskava trga in konkurence, ter t.i. social listening. Če te zanima več, se mi lahko oglasiš na mail in ti pošljem Notion template.
4. Krajšaj, črtaj, briši
Saj veš kako je. Časa je vedno premalo – in če misliš, da bodo ljudje svoj dragocen čas namenili prav tvojim spletnim besedilom, se najbrž motiš. Spoštuj njihov čas. Piši jasno, jedrnato in brez nepotrebnih besed. Če stavek lahko skrajšaš, ga skrajšaj. Vsaka beseda mora imeti svojo vlogo.
Kako to izgleda v praksi?
Enostavno! Greš čez besedilo in črtaš, kar lahko gre ven. Črtaš, kar ne doda vrednosti. Kar bi lahko napisala oz. trdila tudi konkurenca. Tako ostane samo bistvo, brez nepotrebnega nakladanja, tvoje besedilo pa je naenkrat veliko krajše in lahkotnejše za branje.
5. Fokusiraj se na besedila, a ne pozabi na dizajn
Kako so tvoje besede predstavljene, je enako pomembno kot vsebina sama. Uporabi odstavke, sezname, poudarke in prazne prostore, da besedilo diha. Sodeluj z dizajnerjem že v začetni fazi pisanja besedil za splet. Skupaj določita strukturo, slike, poudarke…
Kako to izgleda v praksi?
Povem kar na lastnem primeru. Sama sem vedno mislila, da bom kot piska delala zelo samostojno, da bom sama s sabo, neodvisna od drugih. No, zelo sem se motila. Danes zares veliko časa preživim v orodjih, kjer sodelujem z drugimi, predvsem z dizajnerji in UX načrtovalci (Figma, Canva, Notion…) – tak način dela zahteva dobro komunikacijo in dober premislek, a prinaša najboljše možne rezultate!
6. Poskrbi za dobre naslove in podnaslove
Naslovi prodajajo. So prvi stik bralca z vsebino, zato morajo biti močni, zanimivi in obetavni. Uporabi tehnike kot so radovednost, konkretne koristi ali rešitve bolečih točk.
Kako to izgleda v praksi?
Pri pisanju besedil za splet sama največ časa porabim prav za naslove in podnaslove. Včasih to pomeni, da napišem tudi 10 variacij, iz katerih potem izbiram najboljše. Pomaga, če si za to vzameš dovolj časa. In ne pozabi, da najboljše ideje včasih pridejo čisto spontano; na sprehodu, pod tušem ali pa med likanjem.
7. Gumbi in pozivi k akciji (CTA) naj bodo smiselni
Gumbi niso samo dekoracija. Poziv k akciji mora biti premišljen in postavljen tam, kjer ima smisel. Z njimi ne pretiravaj in ne zahtevaj od bralca preveč. Upoštevaj njegov iskalni namen in ga vodi skozi lijak tako z besedili, kot tudi z gumbi.
Kako to izgleda v praksi?
Recimo, da pišeš besedilo za hero sekcijo (to je tista najvišja in najbolj vidna) za home page za drago B2B rešitev. No, gumb Kupi zdaj tam verjetno nima kaj početi, saj so nakupni procesi dolgi in zahtevajo vključenost številnih odločevalcev. Upoštevaj to na vseh straneh in za vse gumbe.
8. Ne pozabi na SEO optimizacijo
Brez SEO-ta ni organskega dosega. Uporabi ključne besede, a naravno. Naslovi, meta opisi, alt oznake pri slikah in notranje povezave so tvoji prijatelji. Piši v prvi vrsti za ljudi, a če se da, poskrbi tudi, da bo tvoje besedilo za spletno stran všeč tudi Googlu.
Kako to izgleda v praksi?
SEO optimizacija se čisto svoje področje, ki ima številne nianse in trike. A na kratko: Če ciljaš na ključno besedo "najboljši pametni telefoni", jo uporabi v naslovu, URL-ju in nekajkrat v besedilu. Če želiš bolj v detajle, TUKAJ najdeš napredne nasvete za pisanje SEO besedil. 👈
9. Zaupanje, avtoriteta, social proof
Ljudje kupujejo od tistih, ki jim zaupajo. Prikaži dokaze: mnenja strank, študije primerov, certifikate, nagrade. Brez dokazov so tvoje trditve le besede, ki jih lahko napiše čisto vsak.
Kako to izgleda v praksi?
Na strani s storitvami prikaži ! iskrene ! ocene uporabnikov. Če prodajaš zapleten produkt ali storitev, si vzemi čas za par dobrih študij primerov. Prosi stranke za video izjave, ki jih lahko vključiš tudi na spletno stran… Show, don’t tell.
10. Uporabljaj konkretnosti, podrobnosti
Ne piši splošnih trditev. Podrobnosti ustvarjajo kredibilnost, saj z njimi dokažeš, da si resen in resničen brand, ki razume in pozna uporabnike.
Kako to izgleda v praksi?
Konkretne številke. Konkretni podatki. Slike izdelka v akciji. Brez olepšav in zaokroževanja navzgor. Namesto "Hitra dostava" recimo napiši "Naročila oddana do 12h dostavimo že naslednji dan".
Pogosta vprašanja in odgovori
Kako poteka postopek pisanja besedil za spletne strani?
Kakšna je cena za pisanje besedil za spletne strani?
Komu zaupati pisanje besedil za spletno stran?